Study Hall
Study Hall

(Aide aux devoirs)

AccueilFAQS'enregistrerConnexion

Partagez | 

JUSTICE

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
mimi

MessageSujet: JUSTICE   Ven 8 Fév - 4:05

Bonjour Doudou,

J’ai un sujet de rédaction à faire, c’est : “Justice is the same for all”.Discuss. (200 mots)
Je commence à travaillé dessus, si vous avez quelques idées à me suggérer elle seront les bienvenues.

On m’a donné pour m’aider les deux textes suivant :

We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable rights, that among these are Life, Liberty and the Pursuit of Happiness.
“Declaration of Independence (1776)”

I pledge allegiance to the flag of the United States and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with Liberty and Justice for all.
"The Pledge of Allegiance."

On me propose aussi la devise de la Révolution Française en 1789. Et on me demande de trouver les éléments communs à ces trois citations.
( c’est la liberté, l’égalité et la justice)

On me demande d’expliquer l’affirmation. Quels principes sous-tendent cette décoration ?
« justice is the same for all »

Ensuite il y a la deuxième partie: Discuss.
C’est là que j’ai le plus de mal.

Je dois travailler sur les différence sociales et sur les différences de condamnation pour le même délit d’un pays à un autre ou d’un état à un autre. Aux USA par exemple. ( mon idée est que la peine de mort n’est pas appliquée dans tous les Etats d'Amérique; il y a des différences entre le nord le sud, l’est et l’ouest des USA et que même quand elle est appliquée elle dépend de l’age des condamnés, certains Etats vont l’appliquer aux adultes d’autre meme aux mineurs….)
Je dois illustrer chaque idée par un exemple. (c’est ça qui me pose le plus de problème car je n’est pas une grande culture générale)

Je n’arrive pas à rédiger une bonne introduction et j’ai beaucoup de mal à parler des différences entre les individus.

Voilà ce que j’ai commencé :

Many law in USA and in Fresh specify that the legality and liberty is the same for all people. For example, in U.S.A, the Declaration of Independence (1776) said: “all men are created equal”. The Pledge of Allegiance said: “one Nation under God, indivisible, with the Liberty and Justice for all”. What is more, the motto of French since 1789 is: “Liberty, Equality, Fraternity”. In fact Liberty, Equality and Justice between the individuals are the principles of many states in Democracy.
Thus, when two men in different race, commit a felony they muss to have the same punishment. But it isn’t the reality.
Revenir en haut Aller en bas
Doudou

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 16:21

Salut, Mimi.

J'avoue que moi et la politique c'est pas trop ça. N'hésite pas à revenir poster ta rédac pour vérification.

Ed
mimi

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 17:03

ok merci Doudou. Je vais commencé maintenant. Vous êtes connecté jusqu'a quelle heure?
Doudou

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 18:25

Pour le moment, j'ai une connexion incertaine vu que je m'en dépends d'une sans fil.

J'ai laissé tomber ma connexion haut-débit jusqu'à mon installation dans un autre appartement le premier mars. Je te promets rien. On verra.
mimi

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 18:33

Doudou,

c'est quoi "The Pledge of Allegiance."
"I pledge allegiance to the flag of the United States and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with Liberty and Justice for all."
qui est "I" ?
Doudou

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 20:18

c'est quoi "The Pledge of Allegiance."
"I pledge allegiance to the flag of the United States and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with Liberty and Justice for all."
qui est "I" ?

Je fais (ou prête) allégiance (ou hommage) au drapeau des États-Unis...
mimi

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 21:41

Voilà ce que j’ai fait j’espère que vous pourrez vérifier les fautes, et supprimer les choses incorrectes. Pour l’introduction je voudrais une traduction SVP.

La justice est-elle la même pour tous les hommes quelles que soient leurs origines comme le dit la déclaration du droit de l’homme de tout Etat démocrate ? Où bien est ce tout simplement une façon de parler, qui cache des actes tout à fait contraires à ces principes.

Many law in USA and in Fresh specify that the legality and liberty are the same for all people. For example, in U.S.A, the Declaration of Independence (1776) say: “all men are created equal”. The Pledge of Allegiance said: “one Nation under God, indivisible, with the Liberty and Justice for all”. What is more, the motto of French since 1789 is: “Liberty, Equality, Fraternity”. In fact Liberty, Equality and Justice between the individuals are the principles of many states in Democracy.
Thus, when two men in different race, commit a felony they muss to have the same punishment. But it isn’t the reality.
Unfortunately the racism exist and the black or the Hispanics, in USA are often victim to injustice. For my point of view a black-man, a Hispanic or an Arab are more chance to be accuse than a white man.
That’s more the justice isn’t the same for all because politicians and certain stars are never try like ordinary men. This fact is more present in French, with Jacques Chirac, for example.
Justice is too different between rich and poor person. In deed the rich can paid cautions whereas the poor muss purge the totality of their penalty.
Moreover the death penalty isn’t apply in the same way in all U.S.A. For example in KANSAS the death penalty is apply for adult where as in ARIZONA there are no minimum age for death penalty. On the contrary in IQWA there isn’t death penalty.

In conclusion the justice is really not the same of all. If the justice was the same of all, I think that there could are not misery in the word, all of children could have the right of schooling and the job of children like in Africa could be abolish …
Doudou

MessageSujet: Re: JUSTICE   Ven 8 Fév - 22:43

Je me suis rendu compte que je n'ai pas précisé le sens de l'I de la déclaration de l'hommage au drapeau américain. C'est tout simplement le citoyen américain. On commence à la réciter dans la maternelle.
La justice est-elle la même pour tous les hommes quelles que soient leurs origines comme le dit la déclaration du droit de l’homme de tout Etat démocrate ? Où bien est ce tout simplement une façon de parler, qui cache des actes tout à fait contraires à ces principes.
Is justice the same for all whatever their origins as the Declaration of the Rights of Man of every democratic state declares? Or is it just a manner of speaking which hides behavior that is entirely contrary to these principles?

Many law in USA and in Fresh specify that the legality and liberty are the same for all people. For example, in U.S.A, the Declaration of Independence (1776) say: “all men are created equal”. The Pledge of Allegiance said: “one Nation under God, indivisible, with the Liberty and Justice for all”. What is more, the motto of French since 1789 is: “Liberty, Equality, Fraternity”. In fact Liberty, Equality and Justice between the individuals are the principles of many states in Democracy.
Many laws in the USA and France specify that equality and liberty are the same for all people. For example, in the USA, the Declaration of Independance (1776) says: "All men are created equal." The Pledge of Allegiance says: "One Nation under God, indivisible, with Liberty and Justice for all. Since 1789, the French motto has been: Liberty, Equality, Brotherhood." And in fact, liberty, equality, and brotherhood are the very principles of many democratic states.

Thus, when two men in different race, commit a felony they muss to have the same punishment. But it isn’t the reality. Unfortunately the racism exist and the black or the Hispanics, in USA are often victim to injustice. For my point of view a black-man, a Hispanic or an Arab are more chance to be accuse than a white man.
So, when two men from different races break the law, they must face the same punishment. Unfortunately, racism exists in the United States and in other "democratic" countries against Blacks, Hispanics, Jews, etc. who are the victims of injustice. In my opinion, a Black, a Hispanic, or an Arab are more likely to be accused of a crime than a Caucasian.

That’s more the justice isn’t the same for all because politicians and certain stars are never try like ordinary men. This fact is more present in French, with Jacques Chirac, for example.
Justice is too different between rich and poor person. In deed the rich can paid cautions whereas the poor muss purge the totality of their penalty.
What's more, justice isn't the same for all because politicians and stars are rarely treated like the average person. This fact is especially noticeable in France with Jacques Chirac, for example. There is also a difference between the rich and the poor. The rich can pay the fines imposed against them while the poor must serve out their sentences.

Moreover the death penalty isn’t apply in the same way in all U.S.A. For example in KANSAS the death penalty is apply for adult where as in ARIZONA there are no minimum age for death penalty. On the contrary in IQWA there isn’t death penalty.
Nor is the death penalty administered equally in the US. For example, in Kansas, the death penalty is administered only to adults whereas in Arizona, there is no minimum age for the death penalty. On the contrary, there is no death penalty at all in Iowa.

In conclusion the justice is really not the same of all. If the justice was the same of all, I think that there could are not misery in the word, all of children could have the right of schooling and the job of children like in Africa could be abolish …
In conclusion, justice is not really the same for all. If it were, I think there wouldn't be so much misery in the world. All children have a right to schooling and employment when they're older.
mimi

MessageSujet: Re: JUSTICE   Sam 9 Fév - 17:20

Merci beaucoup Doudou.

Doudou, je ne comprends pas l'utilisation de NOR dans : Nor is the death penalty ... (5éme paragraphe.)
Doudou

MessageSujet: Re: JUSTICE   Sam 9 Fév - 18:04

Nor is the death penalty administered equally in the US.

La peine de mort n'est pas non plus universellement appliquée aux É-U.

neither ... nor :: ni ... ni

They have neither food nor drink.
Ils n'ont ni de quoi manger ni de quoi boire.
mimi

MessageSujet: Re: JUSTICE   Dim 10 Fév - 13:57

ok; merci Doudou.
Doudou

MessageSujet: Re: JUSTICE   Dim 10 Fév - 20:53

You're welcome as always, Mimi.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: JUSTICE