Study Hall
Study Hall

(Aide aux devoirs)

AccueilFAQS'enregistrerConnexion

Partagez | 

Erreurs de grammaire

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
ReiK

MessageSujet: Erreurs de grammaire   Mar 27 Mar - 7:40

Bonjour/bonsoir a tous/toutes,

Je viens juste de m'enregistrer sur ce site internet, veuillez me pardonner d'avance pour mes fautes de grammaire (surtout les accents vu que j'utilise un clavier americain QWERTY).

Voici mon petit probleme : je dois ecrire un petit paragraphe a propos de la musique en anglais. Je sais par avance que mon niveau d'anglais est loin d'etre parfait, alors j'aurais souhaite que quelqu'un corrige me fautes grammaticales.

Voici le texte :

The innefable connection between me and music... would i be able to express it ? Words are way not enough, you probably should jump into my soul to discover it by yourself. Because every single human being have their own description about music, and mine is of course different from theirs. Do you want to know how i listen to music ? This means that you want to know exactly who i am and how i feel. Music is emotion through art, that i have tried to be closer when i was younger, playing the guitar. Music. My life.

Si quelqu'un pourrait m'aider, je vousen serait tres reconnaissant.

Merci de m'avoir lu.
Revenir en haut Aller en bas
Doudou

MessageSujet: Re: Erreurs de grammaire   Mar 27 Mar - 23:35

Salut, Reik.

Je te souhaite la bienvenue sur ce site.
Je te propose les modifications suivantes.

The innefable connection between me and music... would I be able to express it ? En anglais, on met en majuscule la première personne du singulier du pronom et on met pas d'espace avant les ponctuations.
How can I express the ineffable connection between me and music?
Words are way not enough, you probably should jump into my soul to discover it by yourself.
Words are by no means sufficient. You would probably have to jump into my soul to discover for yourself what that connection is.
Because every single human being have their own description about music, and mine is of course different from theirs.
It goes without saying that every single human being would have a different description of music; and of course, mine is different from that of everyone else.
Do you want to know how I listen to music ?
Would you like to know how I listen to music?
This means that you want to know exactly who I am and how I feel.
That means you really want to know who I am and how I feel.
Music is emotion through art, that i have tried to be closer when i was younger, playing the guitar. Music. My life.
Music is emotion expressed through the medium of art. It's what I was drawn to when I was younger and learned how to play the guitar. Music is my life.

Pour ce qui est de l'emploi des accents français, tu peux te servir des raccourcis clavier ci-dessous ou bien du clavier qui se trouve sur ce lien: http://www.lexilogos.com/clavier/francais.htm

alt 130 = é
alt 138 = è
alt 136 = ê
alt 133 = à
alt 135 = ç

Revenir en haut Aller en bas

Erreurs de grammaire
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1